Dotaz
Dobrý den, držím plážovou dietu, zhubla jsem po ní. Jak se mám po jejím skončení stravovat, abych nepřibrala? Děkuji
Marie, Praha
Odpověd
Dobrý den, výhodou plážové diety je vyhýbání se průmyslově zpracovaným potravinám. Po těchto potravinách se přibírá, obsahují hodně kalorií. Těmto potravinám a také jídlům z fast foodů a provozoven rychlého občerstvení je třeba se co nejvíce vyhýbat i po dosažení Vaší cílové tělesné hmotnosti, abyste svá pracně shozená kila nenabrala zpět. Plážová dieta je rozdělená do tří fází, třetí fáze se má držet celoživotně. Třetí fáze plážové diety zakazuje konzumaci potravin s vysokým glykemickým indexem, a tím ochuzuje jídelníček. Není třeba se vzdát např. rýže nebo těstovin a dalších potravin s vyšším glykemickým indexem. Glykemický index se dá snížit konzumací vlákniny, kyselých potravin, k rýži nebo těstovinám je proto vhodná zelenina, která sníží glykemický index. Med má sice vyšší glykemický index, podobně jako šťávy z hodně sladkého ovoce, např. z hrušek, ale není důvod se těmto potravinám celý život vyhýbat. Při vhodné volbě potravin a jejich kombinaci nenaberete svá pracně shozená kila zpět. Při vhodné volbě potravin a jejich kombinaci lze zhubnout, je třeba ještě k tomu dodržet další režimová opatření, např. dostatek vhodné pohybové aktivity. Je to snadnější a příjemnější než dodržování plážové diety. Strava pro hubnutí i pro udržení tělesné hmotnosti má být pestrá, vyvážená, tj. má obsahovat dostatek všech potřebných látek pro tělo. V případě Vašeho zájmu můžete využít naší službu výživový poradce, součástí této služby je konzultace specialistky na výživu a vzorový dietní jídelníček včetně dietních receptů.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz