Dotaz
Važení, chtěla jsem se zeptat jak máme přizpůsobit dietu pro manžela. Diagnóza – má diabetes (2) a před pár dny byl operovan – davali mu do srdečních tepen `stems` po infarktech. Jeho dieta by měla být nízkotučná, málo slaná a diabeticka. Mužete mi prosím pomoct jak se to da přizpusobit?
Pavla, Praha
Odpověd
Dobrý den, v první řade musí manžel dodržovat dietu při cukrovce, to znamená hlavně jíst pravidelně, nepřejídat se, jíst po malých dávkách a dodržovat váhu u potravin sacharidového původu. Dieta pro diabetika je všeobecně málo tučná neboť se v ní nevyskytují sladká jídla, moučníky, curovinky. Co se týká solení, přizpusobte buď celou rodinu v tom, že budete málo solit a málo používat slané potraviny nebo manželovi připravujte jídlo samostatně, které bude méne slané. Jídelnícek pro diabetickou a neslanou dietu máme uvedenou na našich stránkách dietologie.cz
redakce serveru dietologie.cz