Dotaz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli můžou mít cukrovku i kojenci, třeba 1,5 roku starý kojenec a pokud ano, tak jak se projevuje? Děkuji
0, Přerov
Odpověd
Dobrý den, ano, s diabetem (cukrovkou) se může dítě kojenec rovnou narodit. Vždy se jedná o diabetes mellitus I. typu. Narozdíl od II. typu, který se projevuje až v dospělém věku. Tento druh cukrovky (I. typu) musí být léčen podáváním inzulínu. Projevy nemoci bývají následující: spavost, únava, váhový úbytek (i přes to, že dítě normálně jí), dítě má neustále pocit žízně, někdy zvrací, v noci se pomočuje. Máte–li podezření na cukrovku u Vašeho dítěte, určitě navštivte co nejdříve dětského lékaře. S pozdravem.
Ing. Anna Jermářová