Dotaz
Dobrý den, ráda bych se zeptala, která dieta nahradila dietu 7, která, jak jsem se dočetla na Vašich webových stránkách, od listopadu 2008 není v dietním systému nemocnic. Děkuji za odpověď.
Jiřina, Praha
Odpověd
Dobrý den, dříve se dieta nízkocholesterolová normálně předepisovala v nemocnici pacientům. Dietu nízkocholesterolovou žádná dieta nenahradila, ale je to bráno spíše tak, že v dnešní době se propaguje zdravá výživa pro všechny, ne jenom pro ty, co potřebují snížit cholesterol. Je propagováno jíst 5–6 x denně zeleninu a ovoce, celozrnné druhy pečiva, používat olivový olej, vybírat netučné, libové druhy masa. V obchodech je velký výběr mléčných výrobků, které jsou nízkotučné, light, s vlákninou, bez cukru a pod. Propaguje se rýže natural, těstoviny celozrnné, mouka celozrnná, různé náhražky masa – sójové maso, tofu (výrobek ze sójového mléka), šmakoun (výrobek z vaječných bílků). V nemocnici, lázních a dalších zařízeních se propaguje zdravá výživa a na dietu č. 3 – racionální se zařazuje více zeleniny, nízkotučné druhy mléčných a masových výrobků, je snaha o to, aby se používal více např. olivový olej, aby se zařazovali více ryby, zeleninové pokrmy. S pozdravem.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz