Dotaz
Dobrý den, chtěla bych vědět, zda mohu při diabetu 2 typu užívat lék na klouby (sirup), který obsahuje fruktozu. Děkuji předem za odpověď.
Dáša, TáborOdpověd
Dobrý den, fruktóza je ovocný cukr, který se u diabetu konzumovat může v omezeném množství. Nicméně na sirupu (lék na klouby) musí být uvedeno v příbalovém letáku, zda je lék vhodný či nevhodný pro diabetiky. Pokud příbalovou informaci nemáte, doporučuji raději zeptat se v lékárně.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz