Dotaz
Dobrý den chtěla bych se zeptat jaká potrava se může na prášky warfarin. Jako jaké maso, pečivo by se mohlo a tak.
Iveta, ProstějovOdpověd
Dobrý den při léčbě warfarinem se všeobecně nedoporučují potraviny, které obsahují vitamin K. Mezi tyto potraviny, kde je vitamin K zastoupen nejvíce patří listová zelenina - salát hlávkový, špenát, dále pórek, kopr, petrželová nať, celerová nať. Ostatní potraviny jako je maso, pečivo, mléčné výrobky, mléko atd. jíst můžete. Také se nemusíte obávat toho, že budete mít ve stravě nedostatečné množství vitaminu K. Tento vitamin se totiž běžně tvoří ve střevní sliznici. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz