Dotaz
Dobrý den, jsem studentkou 4. ročníku oboru DIETNÍ SESTRA a chtěla bych vás poprosit o radu. Jedna klientka, při pohovoru o dietě vznesla dotaz, který mě zaskočil. Klientka je diabetička a byla čerstvě převedena na inzulin a vznesla ke mě dotaz, zda musí dávat inzulin do lednice, nedokázala jsem jí tento dotaz zodpovědět a tak z důvodu doplnění svých znalostí vás žádám o radu. Za odpověď předem děkuji.
Petra, BrnoOdpověd
Dobrý den Načaté balení inzulinu je nejlépe uschovávat v lednici. Inzulin v inzulinovém peru lze při použití (po dobu 4 až 6 týdnů) bez obav uchovávat v teplotě do 25°C. Přesná doba, po kterou lze konkrétní druh inzulinu uchovávat, je uvedena v příbalové informaci. Vždy je dobré chránit balení inzulinu před působením přímého slunečního světla a vysoké teploty. Tedy zásoby inzulínu lze skladovat v lednici, ne však příliš blízko výparníku, inzulin nesmí zmrznout!!
redakce serveru dietologie.cz