Dotaz
Dobrý den, může slečna, které je 21 let a má bezlepkovou dietu užívat psyllium? Děkuji.
Marie, PoděbradyOdpověd
Vážená paní, Psylium je doplněk stravy, vyrobený ze semene jitrocele indického. Jitrocel indický neobsahuje lepek, lidé s bezlepkovou dietou ho mohou používat bez obav. Na bývá alergie, ale ta nemá nic společného s nesnášenlivostí lepku, tj. s celiakií. Psylium je velice užitečný potravinový doplněk s vysokým obsahem vlákniny. Používá se nejen k detoxikaci těla, k pročištění střev, při poruchách vyprazdňování (průjem, zácpa), ale též při redukci tělesné hmotnosti (psylium ve střevě nabobtná, zvětší svůj objem, pročistí střevo, dává pocit sytosti, urychluje pohyb potravy třevem), ale též pomáhá snižovat krevní tlak i celkový cholesterol. Psylium je sice dobrým pomocníkem při redukci tělesné hmotnosti, ale pouze za podmínky dodržování zásad redukční diety a dostatečného pohybového režimu. Samo o sobě na redukci tělesné hmotnosti nestačí. Psylium je třeba hojně zapíjet tekutinami. Pro svoji neutrální chuť ho lze přidávat do potravin. Je třeba dodržovat doporučené dávky užívání tohoto přípravku. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz