Dotaz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, mohli byste mi prosím poradit kde bych našla přesně rozepsané diety pro diabetiky? Jde mi o dělení podle množství sacharidů na den, podle výměnných jednotek.. Jsem zdravotní sestra s praxí v chirurg. oborech, takže s touto dietou jsme do detailního kontaktu moc nepřišla. Nyní mám nabídku práce v diabetologické ambulanci a proto bych se ráda znovu do této problematiky dostala a nastudovala informace pro edukaci pacientů. Děkuji za odpověď.
Marie, Frýdek-Místek
Odpověd
Dobrý den, na našich stránkách máme dělení sacharidů podle rámcového jídelního lístku. Jedná se o dávky sacharidových potravin podle gramáže a podle počtu lžic. Rámcový jídelní lístek 175 g sacharidu za den a Rámcový jídelní lístek na 275 g sacharidů. Dělení sacharidových potravin podle výměnných jednotek tu uvedeny nejsou, ale doporučovala bych Vám konzultaci s nutriční terapeutkou v nemocnici. Předpokládám, že mají různé tabulky a brožury výměnných jednotek a tuto problematiku Vám rádi osobně zodpoví.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz