Dotaz
Vážená redakce, měla bych dotaz, od září loňského roku jsem přibrala 4 kila. Předtím jsem vážila 60 a měřím 166 cm (pozn. BMI = 22 = norma). Vím, říkáte si to není tak hrozné, ale trpěla jsem 10 let bulimii a občas i teď někdy ulítnu a bojím se že do toho vlítnu znova. 4 kila je pro mě až dost. A necítím se díky tomu dobře. Před prvním otěhotněním jsem měla 65 kg, po porodu jsem dala vše i něco víc dolů, držela jsem se na 60 kg aniž bych něco musela dělat. Druhý porod, 22 kilo nahoře ale opět jsem hubnutím při kojení vše dala dolů. Mohla jsem jíst cokoli a váha mi stála na 60, chodím už rok na aerobic a od toho září kdy jsem přestala i kojit pomalu a jistě tloustnu. Antikoncepci jsem také vyměnila. Přemýšlela jsem o návštěvě prak. lékaře a zažádala o celkové vyšetření, ale co jim tam asi tak řeknu? Poraďte mi prosím co bych mohla udělat.
Vlasta, Mladá Boleslav
Odpověd
Dobrý den, Důležité je, že jste se po porodu vždy vrátila na stejnou váhu, jakou jste měla před otěhotněním. Jiné ženy po porodu shodí třeba jen polovinu toho co přibraly v těhotenství a ostatních kil navíc se už nemohou zbavit vůbec. Zůstala bych u zdravého životního stylu, takže bych radila jíst střídmě, ve stravě omezit pečivo a přílohy a na večer jíst jen zeleninu nebo bílkovinné nízkotučné potraviny (sýry, šunka, jogurty, tvaroh) bez pečiva. Zařaďte do jídelníčku dostatečné množství zeleniny a ovoce a určitě zůstaňte nadále u aerobiku a pozitivní výsledky se určitě dostaví.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz