Dotaz
Dobrý den, delší dobu se pokouším zhubnout a držela jsem různé diety, ale kila, která shodím, nejenže po dietě vždy naberu, ale jsem tlustější, než před dietou. Na internetu jsem našla osmihodinovou dietu. Je tato dieta pro mě vhodná? Měřím 173 cm a vážím 105 kg. Děkuji
Tereza, Karlovy Vary
Odpověd
Vážená paní, podstatou osmihodinové diety je šestnáctihodinový půst, jí se pouze během zbylých osmi hodin. Při takové dietě nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete. Podstatou správného stravování při hubnutí je snížení příjmu energie a pravidelná, rovnoměrná strava, rozdělená do menších porcí, která zajistí tělu pravidelný příjem energie, takže nehladoví a nezpomaluje se metabolismus. Osmihodinová dieta je opakem, má také opačné účinky. Šestnáct hodin bez jídla je příliš dlouhá doba, tělo hladoví a zpomalí metabolismus. Po šestnácti hodinách hladovění se dostaví velký hlad, člověk se neovládne a sní množství tučných a sladkých potravin. Jednou z příčin obezity je dlouhé hladovění a následné přejídání. Obézní jedinec může jíst jen dvakrát denně, ale při tom zkonzumuje nadměrné porce. Nadbytek přijaté energie ze sacharidů i tuků uloží tělo do tukových zásob. Pří hladovění, které je způsobeno dlouhými přestávkami mezi jídly, zpomalí tělo metabolismus a tím nevyužije své tukové zásoby. Tukové zásoby nejenže se nezmenšují, ale naopak se zvětšují a s nimi i tělesná hmotnost. Snížený příjem tuků i sacharidů a pravidelnost stravy je pouze jedním z mnoha zásad správného hubnutí. Při hubnutí hraje roli mnoho faktorů. Více informací se můžete dozvědět na našich webových stránkách nebo si můžete též v případě Vašeho zájmu objednat u nás vzorový týdenní jídelníček na redukční dietu, jehož součástí jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách.Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz