Dotaz
Dobrý den. Mám dotaz a budu moc ráda, když mi odpovíte. Je mi 16 let, nepřipadám si nějak hrozně tlustá (mám 172cm a 65-67 kg) ale ráda bych tak 5 kg shodila a abych si váhu mohla udržovat. Můj problém je v tom, že nejím žádné ovoce ani zeleninu, a všechny diety, o kterých vím jsou založeny na pojídání ovoce a zeleniny. Co bych mohla jíst?? Moc děkuji za odpověď.
Pavlína, Olomouc
Odpověd
Dobrý den, Vaše váha mi připadá zcela v pořádku k Vaší výšce, takže bych nedoporučovala žádné diety. Pokud si chcete udržet váhu a jíst zdravě, tak jezte nejméně 5-6 krát denně v malých dávkách. Důležité je nepřejídat se a nejíst nárazové objemné dávky. Místo ovoce a zeleniny ve které je spousta vlákniny, která je velmi důležitá bych doporučovala jíst celozrnné pečivo, kterých je na našem trhu spousta. Jezte každou potravinu jak jste zvyklá, omezujete sladkosti Takže je to jen v režimu celkového stravování a ne v omezování se v jídle. Zkuste si zapisovat co každý den jíte a pak udělejte vyhodnocení Vašeho jídelníčku. Důležitá je pravidelná fyzická zátěž.
redakce serveru dietologie.cz