Dotaz
Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu pre moju kolegyňu. Jej otec bol pred dvoma mesiacmi operovaný - vyoperovaný žlčník, za ktorým sa nachádzal nádor, ktory bol vyoperovaný a absolvoval jeden cyklus chemoterapie. Má problémy s prijímanim a vylučovaním potravy. Cheli by sme vedieť, ake zloženie stravy by bolo preňho vhodné. Získal odpor k jedlu, je ťažké mu niečo pripraviť, má aj obavy z konzumácie jedla, napr. mlieko alebo aj výrobky z mlieka, vajce. Rôzna literatúra prináša diéty len pri ochoreniach žlčníka a pečene, ale nie pri vyoperovanom žlčníku.
Zlatka, Bratislava
Odpověd
Dobrý den, Obavy z potravy jako je mléko a mléčné výrobky nemusí mít. V případě, že je po chematerapii, v důsledku objevení nádoru a následném vyoperování žlučníku, tak bych doporučovala, aby jedl vše na co má chuť s přihlédnutím k dietě č. 4 s omezením tuku (dieta je uvedena i na našich stránkách http://www.dietologie.cz/). Pokud by stále nepřijímal stravu, zkuste tekutou stravu, která se dá popíjet, obsahuje bílkoviny, tuky, sacharidy, minerální látky a vitamíny. Dá se koupit v lékárně pod názvem Nutridrink.
redakce serveru dietologie.cz