Dotaz
Prosím o radu, které potraviny jsou vhodné pro můj zdravotní stav. Je mi 59, BMI = 40, sedavé zaměstnání, problémy s páteří neumožňují sportování. Lékaři mi zjistili postupně dnu, cukrovku, vysoký krevní tlak a v poslední době se přidalo pálení žáhy. Děkuji a zdravím
Pavel, Brno
Odpověd
Dobrý den, na dnu omezte nebo vynechte poživatiny jako vnitřnosti, mladou drůbež, uzeniny, masové vývary a silné vývary a šťávy, mořské ryby, slanečky, sardinky, hrách, čočku, fazole, špenát, chřest, zelený hrášek, fíky, čokoládu, kakao, černý čaj, kávu, alkoholické nápoje. Na cukrovku se snažte dodržovat dietu, doporučovala bych diabetickou dietu na 175 g sacharidů a řiďte se rámcovým jídelním lístkem, který je uveden na našich stránkách www.dietologie.cz. Nutné je dodržovat dávky sacharidových potravin, a jíst pravidelně. Tato dieta je zároveň redukční dieta. Z tuků vybírejte raději ty, které jsou rostlinného původu, doporučovala bych olivový olej a ztužené pokrmové tuky místo másla. Na pálení žáhy je vhodné mléko.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz