Dotaz
Dobrý den, v Červnu 2006 sem prodělala trombózu hlubokých žil a v Srpnu 2006 mi byla diagnostikována Leidenská mutace. V současné době mám dost velkou nadváhu. Beru Warfarin a hormonální antikoncepci Minesse. K dnešnímu dni mám 178,5cm a 95,6kg. Chtěla bych s tím něco dělat, ale opravdu nevím, která dieta by pro mě byla nejlepší, protože nevím co k lékům smím a nesmím. Jsem ročník 1989 to znamená, že v dubnu mi bude 20 let. Potřebovala bych poradit jaká dieta na hubnutí by pro mě byla nejlepší. Bohužel nemůžu mít teplé obědy a mám spíš teplé dietní večeře, protože přes den se nestíhám najíst. Chodím na SŠ a ještě na brigádu.
Anna, Praha
Odpověd
Dobrý den, V první řadě je potřeba upravit životosprávu a to hlavně v tom smyslu, že by bylo vhodné začít jíst pravidelně, nejméně 5x deně a to v malých dávkách. Vzhledem k Warfarinu bych doporučovala vynechat potraviny, které mají zelenou (červenou) barvu tím pádem obsahují vitamín K. Je nutno zcela vyloučit červenou řepu, listovou zeleninu, hlávkový salát, kapustu, brokolici, nať z petržele, pórek. Je nutno se též vyvarovat čerstvých rajčat a papriky. Možno jíst menší množství kořenové zeleniny (mrkev, celer, petržel). K tomu bych zařadila dietu diabetickou (9), která je uvedena na našich stránkách dietologie.cz
redakce serveru dietologie.cz