Dotaz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaký je rozdíl mezi light a diet? Tento rozdíl si sice umím představit, ale nedokážu přesně definovat. Děkuji Vám za odpověď.
Lucie, Bruntál
Odpověd
Dobrý den, výraz light je anglické slovo a v češtině znamená lehký, v oblasti výživy znamená méně kalorický. Potravinářský výrobek označený slovem light obsahuje buď méně tuků (např. jogurt) nebo méně sacharidů např. Coca-cola (není slazená řepným cukrem, ale je slazená nekalorickým náhradním sladidlem, např. Aspartamem). Výraz diet je také anglické slovo a v češtině znamená dieta. Jedná se o způsob výživy, složení potravy tvořící základ stravování. Jedná se buď o zdravou výživu (racionální dieta) nebo o způsob výživy s ohledem na onemocnění (např. redukční dieta, diabetická dieta, dieta při dně apod.). Použije-li se slovo „diet“ na označení nějakého pokrmu nebo potravinářského výrobku, znamená to, že uvedený pokrm, potravinářský výrobek splňuje požadavky zdravé výživy.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz