Dotaz
Dobrý deň, chcela by som sa vás opýtať... asi pred 4 mesiacmi som pribrala s hormonálnou antikoncepciou 10 kg... tak som ju vysadila... po vysadení som schudla 5 kg a asi po 2 mesiacoch som znova pribrala tých 5 kg... zaujímave je to, že prakticky jem v malých množstvách a netučné jedlá... niekedy nejem vôbec lebo nemám na to ani chuť... skúšala som aj delenú stravu ale tá mi zo začiatku pomohla ale neskôr som zase priberala... som z toho zúfalá čo by som mala robiť? Ďakujem Vám za odpoveď
Zlatka, Martin
Odpověd
Dobrý den, jezte pravidelnou a hlavně pestrou stravu, do svého jídelníčku při hormonální antikoncepci zařazujte bílkovinné i sacharidové potraviny. Bílkovinné potraviny vybírejte spíše nízkotučné. Důležité je to, abyste netrpěla hladem, není správné, když nejíte vůbec. Jíst by se mělo pravidelně tak 5–6x denně a to po malých dávkách. Před spaním si klidně dejte ovoce nebo zeleninu. Omezte ve stravě pečivo, knedlíky, těstoviny. Když už budete zařazovat pečivo, tak jezte spíše celozrnné výrobky. Každý den by měla být ve stravě zastoupena zelenina a to ve formě syrové nebo tepelně upravené zeleniny. Ve stravě omezte tučná masa, uzeniny a tučné druhy sýrů. Dodržujte pravidelný pitný režim. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce@dietologie.cz