Dotaz
Dobrý den, držím třetí den bramborovou dietu, mám příšerný hlad. Co mám dělat, abych neměla hlad? Děkuji.
Vanda, Ostrava
Odpověd
Dobrý den, častá konzumace brambor je sice vhodná pro redukční dietu, ale bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu a kromě toho je sestavená tak, že při jejím držení je hlad. Strava při zdravém hubnutí má být pestrá vyvážená s dostatkem všech potřebných látek pro tělo. Máte-li ráda brambory, můžete je mít každý den, kromě brambor je vhodné zařadit do jídelníčku např. celozrnné pečivo, pohanku, jáhly, luštěniny, aj. Hubnutí je dlouhodobý proces, neznamená zatnout zuby a „něco chvíli vydržet“ a potom se opět vrátit k původním stravovacím návykům. Hubnutí znamená změnit nejen způsob stravování, ale i způsob života, např. dostatek vhodné pravidelné pohybové aktivity, pitný režim. Po jednorázových dietách, mezi ně patří i bramborová dieta, sice můžete zhubnout, ale opět přiberete (jo-jo efekt). V případě Vašeho zájmu si můžete u nás objednat vzorový dietní jídelníček, jehož součástí jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz