Dotaz
Dobrý den, kolikrát za sebou mohu držet dietu Jennifer Aniston? Potřebuji zhubnout, už jsem držela několik diet, ale pokaždé jsem znovu přibrala, ale už nechci přibrat. Děkuji.
Zuzana, Hodonín
Odpověd
Vážená paní, podstatou hubnutí není něco vydržet, ale změna stravovacích a režimových návyků, které jsou příčinou zvýšené tělesné hmotnosti. Diety podle celebrit mívají velmi málo kalorií, ani dieta podle Jennifer Aniston není výjimkou. Hlavní zásadou diety podle Jennifer Aniston je jíst třikrát denně pouze porce, která se vejde na talíř o průměru 18 cm, na oběd může být porce max. 23 cm. Jedná se o velmi malé porce, které nemohou tělu poskytnout ani dostatek energie ani dostatek živin. Při dlouhodobém držení diety podle Jennifer Aniston mohou nastat zdravotní problémy z nedostatku živin, tj. bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů i minerálů. Po nějaké době, která je u každého jiná, přichází únava a podrážděnost vlivem nedostatečného příjmu energie. Dalším následkem diety podle Jennifer Aniston je zpomalení metabolismu. A není divu, že při návratu k původním stravovacím návykům opět přiberete. Strava při zdravém hubnutí neznamená trápit se hlady ani zatnout zuby a „něco vydržet“, ale změnu stravovacích i dalších režimových návyků, kam patří pitný režim, pohyb. Zdravé hubnutí znamená změnu, která Vám bude příjemná. Více informací o redukční dietě můžete najít na našich webových stránkách. Na našich webových stránkách si také můžete objednat vzorový dietní jídelníček na týden, součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz