Dotaz
Dobrý den, mám dotaz: musím jíst při rajčatové dietě rajčata 5krát denně nebo je mohu občas něčím nahradit? Jestli ano, tak čím? Děkuji.
Lucie, Rumburk
Odpověd
Vážená paní, při rajčatové dietě jsou hlavní potravinou rajčata. Rajčatová dieta patří mezi jednostranné diety, po kterých sice zhubnete, ale jakmile přestanete držet rajčatovou dietu a začnete se stravovat stejně, jako před držením rajčatové diety, opět přiberete. Hubnutí znamená změnu stravovacích a dalších režimových návyků. Rajčata jsou součástí redukční diety, ale ne její hlavní částí. Strava při redukční dietě má být pestrá což u rajčatové diety neplatí, pravidelná, rozdělená do několika denních menších porcí a má obsahovat dostatek všech potřebných látek pro tělo. Více informací o redukční dietě, zásadách redukční diety a dalších režimových opatřeních se můžete dozvědět na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webovkách objednat vzorový dietní jídelníček redukční diety na týden. Součástí jídelníčku jsou dietní recepty. Při vaření se můžete inspirovat recepty na našich webovkách. Recepty jsou revidovány nutriční terapeutkou, jsou doplněny o informace o množství energie v kilojoulech, množství bílkovin, tuků, sacharidů v gramech a také u každého receptu je uvedeno, pro kterou dietu je vhodný, také můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz