Dotaz
Dobrý den, pustila jsem se do redukce hmotnosti a ráda bych zjistila, jestli můj jídelníček je správný. Měřím 160 cm a po 2 porodech jsem nabrala na 95 kg. Nyní držím dietu 3 týdny, tak vážím 92 kg. Připadá mi, že váha ubývá velmi pomalu. Zařadila jsem i pohyb 1x týdně 30 min. VacuShape a 20x týdně 45 min. pilates doma dle DVD. Jinak mám teď ročního syna, tak pohybu je kolem něj taky dost. Můj jídelníček: Snídaně: 4 ks chlebíček Knuspi lehce potřený sýrem např. Almete, žervé, zeleninový tvaroh + půlka papriky + káva s mlékem Svačina: 1 ks ovoce - např. např. jablko, hruška, 1/2 banánu, pomeranč, 1/4 pomelo; Nejčastější dietní obědy: - zeleninové polévky bez zahuštění - rizoto se zeleninou a kuřecím masem - dušená zelenina s tofu - těstoviny se zeleninou; Svačina: nízkotučný jogurt Jogobella light nebo bílý + káva s mlékem Večeře: koktejl Herbalife (do 250ml polotučného mléka) II. Dietní večeře: ředvičky někdy s plátkem sýra do 30 % tuku; Pitný režim: 2-2,5 l bylinkových čajů nebo voda s citronem. Myslím, že můj jídelníček je v pořádku, ale váha jde dolů velmi pomalu. Dříve jsem držela spoustu diet a vždy to dopadlo jo-jo efektem, tak se obávám, že mám zpomalený metabolismus při hubnutí a možná je potřeba ho nějak nastartovat. Prosím o radu jak? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem
Jiřina, Ústí nad Labem
Odpověd
Myslím si, že Váš jídelníček je v zásadě s redukční dietou, možná u redukční diety bych vynechala chlebíčky Knuspi na večeři, těstoviny a přezrálé ovoce. I pohybu máte dostatek. Problém bych viděla v tom, že možná jíte se synem výživné příkrmy, kaše... ochutnáváte jídlo pro zbytek rodiny. Tento problém může být způsoben i genetickou dispozicí v rodině, nebo po porodu jde váha dolů pomaleji. Buďte trpelivá a dodržujte popsaný jídelníček a pohybovou aktivitu. Jde o dlouhodobou záležitost, zkuste si zapisovat všechna jídla které jste za den snědla nebo ochutnala. S pozdravem
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz