Dotaz
Dobrý den, zajímalo by mne, zda můžu přibírat tím, že mám nízký kalorický příjem. Dle bazálního metabolismu mám mít zhruba 5440 kJ, denně přijmu kolem 4190 kJ, 3x tydně chodím na spinning. Může právě tohle být důvod, proč nehubnu??
Radka, Milevsko
Odpověd
Dobrý den, spinning je fyzicky náročný druh sportu, při kterém dochází k velkému energetickému výdeji, k odbourávání tukové tkáně a k nárůstu svalové tkáně. Z tohoto důvodu Vám doporučuji nechat si změřit na specializovaném pracovišti množství tuku (%) v těle. Je velmi pravděpodobné, že u Vás došlo k výraznému odbourání tukové tkáně, ale rovněž k nárůstu svalové tkáně, která je těžká, z tohoto důvodu Vaše tělesná hmotnost neklesá. Doporučuji zvýšit Váš denní energetický příjem. Má-li někdo delší dobu energetický příjem nižší než jeho bazální metabolismus, dojde u něho k vážnému poškození organismu. Rovněž doporučuji dodávat do organismu dostatek bílkovin, sacharidů i tuků, vitamínů, minerálů a vlákniny a také dodržovat pitný režim. Děkuji a těším se na Vaše další dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz