Dotaz
Dobrý den, jaký je Váš názor na dietu 309? Není po ní jo-jo efekt? Děkuji.
Simona, Praha
Odpověd
Vážená paní, každá krátkodobá dieta, k ní patří i dieta 309 má za následek jo-jo efekt, protože neodstraňuje příčinu zvýšené tělesné hmotnosti. Dieta 309 je založena na konzumaci speciálních přípravků na hubnutí a prášků na hubnutí, které nejsou levné, a když je přestanete užívat, opět přiberete. Pro hubnutí s trvalým výsledkem není třeba užívat žádné drahé speciální přípravky, ale je třeba odstranit příčinu zvýšené tělesné hmotnosti a trvale změnit své dosavadní stravovací a režimové návyky, které jsou příčinou Vaší zvýšené tělesné hmotnosti. Podstatou redukční diety je snížit příjem energie, sacharidů a tuků, jíst pravidelně menší porce, vynechat jednoduché sacharidy (řepný cukr, třtinový cukr, glukopur, aj.) a nahradit je buď sladkým ovocem nebo přírodním sladidlem zvaným stévie (jedná se o rostlinu, kterou lze pěstovat v květináči, rostlina neobsahuje lepek, její listy mají sladkou chuť a zanedbatelné množství kalorií). Je třeba vybírat méně tučné potraviny. Redukční dieta neznamená něco krátkodobě vydržet, ale trvalou změnu stravovacích návyků a životního stylu, kam kromě stravy a dostatku vhodných tekutin patří pohyb, dostatek spánku a odpočinku a také správné zvládání stresu – dieta 309 nezohledňuje změny návyků což je její nevýhoda. Více informací o redukční dietě a zdravém hubnutí můžete najít na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete u nás objednat vzorový dietní jídelníček na týden, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz