transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Dotaz
Dobrý den, je mi 35 let, měřím 165 cm a vážím 80 kg. Dlouhodobě bojuji s nadváhou a redukčními dietami. Vždy se mi podaří zhubnout 3–5 kg za měsíc, ale později jak přestanu s redukční dietou, tak kila jdou opět nahoru. Vyzkoušela jsem i několik léků na hubnutí a přípravků na hubnutí, ale vždy to dopadlo stejně jako s dodržováním redukční diety. Mám jednoho syna (7 let). Pracuji jako zubní laborantka, takže mám spíše sedavé zaměstnání. Prosila bych o radu, jak si udržet shozená kila a také jaký máte názor na léky na hubnutí a případně jaké prášky na hubnutí byste doporučila. S pozdravem
Marcela, Vodňany
Odpověd
Vážená paní, podstatou redukční diety je změna stravovacích návyků, které mají být nejen po dobu držení redukční diety, tj. po dobu, ve které chcete snižovat svoji tělesnou hmotnost, ale stále. Je třeba nejen snížit tělesnou hmotnost, ale také ji udržet. Přísné redukční diety vedou k jo-jo efektu. Klíčem ke snížení tělesné hmotnosti a k jejímu následnému udržení je omezení příjmu energie a zvýšení jeho výdeje. Znamená to konzumovat potraviny s nižším obsahem tuků, omezit solení – kuchyňská sůl (chlorid sodný) obsahuje sodík, ten váže vodu v těle a tím ztěžuje hubnutí a redukci tělesné hmotnosti, pokud možno nesladit, chuť na sladké uspokojovat ovocem, konzumovat hodně vlákniny (ovoce, zelenina, luštěniny, celozrnné obilniny a jejich výrobky) a dostatečně pít (příjem tekutin má být 1,5-2l denně). Organismus lépe zpracovává přírodní látky než chemicky vyrobené látky, mezi které patří i prášky na hubnutí. Je-li člověk nemocný, je nutné, aby užíval léky, tablety dle doporučení svého ošetřujícího lékaře. Prášky na hubnutí by se měly používat pouze ve vyjímečných případech a to jen po odborné konzultaci s lékařem. Nesprávně vybraný lék nebo špatná kombinace léků na hubnutí s jinými druhy léků může vést ke zdravotním komplikacím. Prášky zatěžují organismus zbytečnými vedlejšími účinky. Ve většině případů pomáhá změna životního stylu, která zahrnuje změnu nevhodných stravovacích návyků, které vedly k nadváze nebo obezitě, dostatek vhodných tekutin, dietní plán, omezení stresu (stres je pro tělo toxický) a též dostatek pohybu. Prášky na hubnutí Vám sice pomohou snížit Vaši tělesnou hmotnost, ale jakmile je přestanete užívat, Vaše tělesná hmotnost jde opět nahoru, takže se nedosahuje kýženého cíle. Kromě toho každý lék na hubnutí má své vedlejší účinky, které jsou uvedeny na jeho příbalovém letáku. Naštěstí není možné léky na hubnutí pořídit bez předpisu a všechny doplňky stravy které se inzerují jako "zázračné léky na hubnutí" raději konzultujte se svým ošetřujícím lékařem který vám je předepíše na předpis. Důležitý je také dostatek tekutin a pitný režim, to pomáhá detoxikovat tělo a též pomáhá při redukci tělesné hmotnosti. Vhodnými tekutinami jsou pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, hořké čaje (ovocné, slabý černý, slabý zelený čaj). Ovoce a zelenina dodávají tělu vitamíny, minerály, vlákninu a též působí zásadotvorně, tj. proti překyselení organismu (většina potravin je kyselinotvorných), dostatek tekutin též působí proti překyselení organismu. Překyselení organismu mimo jiné způsobuje únavu a brání redukci tělesné hmotnosti. K výdeji energie přispívá dostatek pohybu, zvláště při vykonávání sedavého zaměstnání. Ideální je častá chůze do schodů, do kopce a 2-3 x týdně sport dle Vašeho výběru. Závěrem, nedoporučuji vám používat léky na hubnutí (jsou to léky s vedlejšímy účinky, ani jedna buňka v lidském těle není z prášku tak proč je dostávat do lidského těla ?), spíše bych zkusila změnit životní postoj např. osvojit si zásady redukční diety, životní styl (mám stres? – stres produkuje adrenalin a tím snižuje hladinu vitamínu C který pomáhá udržovat hladinu krevního cukru glykémie; jaké máte rodinné vztahy?, nedostatek času pro sebe? manželství?... kde se vzala moje nadváha obezita?) najít přičinu která vedla ke zvýšení tělesné hmotnosti. V případě Vašeho zájmu si můžete objednat redukční jídelníčky s kódem REDUKCE-2, REDUKCE-3, REDUKCE-7 nebo REDUKCE-8 z našich stránek. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky. Přeji hodně úspěchů při hubnutí.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz