Dotaz
Dobrý den, držím sedmý den grapefruitovou dietu, ale začínám mít pálení žáhy. Co mám jíst, abych neměla pálení žáhy? Děkuji.
Zdena, Ostrava
Odpověd
Dobrý den, doporučuji Vám jíst grapefruit méně často, max. jednu denně, při přílišné konzumaci grapefruitů může nastat pálení žáhy. Grapefruit má své místo v redukční dietě, ale není její hlavní součástí. Grapefruitová dieta patří mezi krátkodobé diety. Po grapefruitové dietě sice zhubnete, také díky malým porcím, ale po návratu ke způsobu stravování, jaký byl před držením grapefruitové diety, opět přiberete. Žádná krátkodobá dieta, ani grapefruitová dieta nemůže přinést trvalé výsledky. Podstatou hubnutí je změna stravovacích i režimových návyků. Jídlo je rozděleno do několika menších porcí, strava je pestrá, vyvážená, s dostatkem bílkovin, tuků, sacharidů ve správném poměru a s dostatkem všech dalších potřebných látek pro tělo. Přestože se v redukční dietě vylučují kalorická jídla, příliš, sladká, redukční dieta je chutná. Dietní jídelníček si lze zpestřit ořechy, semínky, ale nelze je konzumovat ve větším množství, protože obsahují hodně tuku, sice prospěšného rostlinného tuku, který neobsahuje cholesterol, ale jsou kalorická. Do jídelníčku můžete také zařadit různé náhrady masa, např. šmakoun, sójové maso, klaso, bylinky, zelené natě. Vice informací se můžete dozvědět na našich webových stránkách. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webovkách objednat vzorový dietní jídelníček redukční diety na týden. Součástí jídelníčku jsou dietní recepty. Při vaření se můžete inspirovat recepty na našich webovkách. Recepty jsou revidovány nutriční terapeutkou, jsou doplněny o informace o množství energie v kilojoulech, množství bílkovin, tuků, sacharidů v gramech a také u každého receptu je uvedeno, pro kterou dietu je vhodný, nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Více informací najdete na našich stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz