Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Dotaz
Dobrý den, mám dotaz. Jsem od 19.9. v léčení gastroenteroga se zažívacími problémy. Dělal mi ultrazvuk, kde jsem měla zvětšen žlučovod. Na ten jsem dostala Isochol a při dalším vyšetření to bylo v pořádku. Teď mě trápí problém s těžkostí žaludku. Dostala jsem Helicid 20, Algifen /při bolestech/. Taky beru občas Pancreolan forte /cca 1 tabletu za dva dny/ a od 28.9. rozpustnou vlakninu Dr. Popov koupenou v lékárně. Dnes po ránu mi bylo těžko od žaludku a na zvracení, ale zvracela jsem jen hleny. Asi hodinu mě trápí pálení žáhy a bolest pálení za hrudní kostí. Moc Vás prosím poraďte mi co mám dělat, abych se toho zbavila? Od rána jsem snědla jeden jogurt 200 g, jeden banán, malou misku cca 250 g cornflakes s mlékem. Piju černý čaj nebo vodu z kohoutku. Děkuju předem za pomoc a ochotu věnované mé prosbě. S pozdravem
Lenka, Rozvadovv
Odpověd
Dobrý den, příčiny pálení žáhy a zaživacích problémů ve Vašem případě mohou byt následovné: 1) dietní chybou – ve Vašem případě by měla být dodržována šetřící dieta, tzn. dieta, která nedráždí trávící trakt. Vylučující se příliš horká a příliš studená jídla, kořeněné pokrmy, malé pecičky, zrníčka, kůrky, tvrdé slupky apod. Uvádíte, že jste daný den konzumovala corn flakes – ta jsou tvrdá (konzumace je možná, necháte-li dlouho nabobtnat v tekutině, např. mléce) a tím i dráždivá. Dále nedoporučuji pití silného černého čaje (pouze velmi slabý). Bílý jogurt, sám o sobě, může být příliš kyselý, jíte-li ho samotný (taktéž může dráždit). Proto je lepší přidat do něj např. ovoce, piškoty apod. 2) vedlejšími účinky léku Helicid – jedná se o průjem, zácpu, plynatost, ale i zvracení. 3) předávkováním rozpustné vlákniny Dr. Popov – je potřeba důsledně dbát na uvedené dávkování, vyšší dávka může způsobit trávící obtíže. Doporučená dávka: 2 čajové lžičky vlákniny rozpustit ve 100 ml vody a zapít 250–300 ml vody, užívat 1–2 x denně 30 minut před jídlem nebo po jídle. 4) nesnášenlivostí některých potravin – nejčastější bývá mléko (je potřeba vysledovat, co Vám dělá problémy). Při problémech doporučuji pít slabý čaj (po doušcích), suchary, starší netučné pečivo. Po vymizení potíží pálení žáhy a zažívacích problémů (cca 2–3 dny) postupně můžete přidávat potraviny: suché brambory, rýže, těstoviny, dušenou mrkev (nebo mrkvové pyré), banány, jablečné pyré. Postupně přejdete, přibližně za týden, na dietu šetřící (dieta č. 2 – informace naleznete na našich webových stránkách). V době, kdy máte potíže, doporučuji vynechat užívání rozpustné vlákniny, jelikož žaludek je v tu dobu podrážděn. Vlákninu můžete opět zařadit při přechodu na šetřící dietu. Na našich webových stránkách naleznete i inspiraci v podobě receptů pro konkrétní diety a můžete si ta ké dle zájmu objednat týdenní jídelníček. S pozdravem.
Ing. Anna Jermářová