Dotaz
Dobrý den, zkusila jsem jablečnou dietu, ale hned první den večer mě pálila žáha a kromě toho jsem měla velký hlad a večer jsem snědla smažený řízek s tatarkou a hranolky. Vyčítám si, že mám slabou vůli. Dala by se jablka něčím nahradit? A čím? Děkuji.
Alena, Tábor
Odpověd
Vážená paní, Váš nezvladatelný hlad nebyl výsledkem Vaši slabé vůle, ale potřeby Vašeho těla při jablečné redukční dietě. Jablka, která jste celý den jedla, byla zřejmě málo sladká, a když jste kromě nich nejedla nic jiného, výsledkem bylo zvýšené vylučování žaludečních šťáv, pálení žáhy a hlad. Jablka jsou vhodnou součástí redukční diety, ale nejsou její hlavní součástí. Strava při redukční dietě má být pestrá, chutná, vyvážená, tj. s dostatkem bílkovin, tuků, sacharidů ve správném poměru. Podstatou hubnutí je změna stravovacích a dalších režimových návyků, ne žádná jednostranná dieta např. právě jablečná dieta. Další informace o hubnutí můžete najít na našich webových stránkách, tam s též v případě Vašeho zájmu můžete objednat vzorový jídelníček na redukční dietu. Jídelníček je na týden a jeho součástí jsou dietní recepty nebo můžete využít naší služby výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz