Dotaz
Dobrý den, chtěla bych se poradit, ve svých 13 letech sem vazila 92 při výšce 170 cm, poté jsem přísnější dietou zhubla na 68 kg potom se mi vaha vratila na 85 kg a ted v 17 kg cvičením a vyváženou stravou jsem na 73 kg a teď se to nemuže stále hnout :( děkuji za radu :)
Ashley, Praha
Odpověd
Vážená slečno, je možné, že se Váš metabolismus zpomaluje (organismus více využívá přísun energie a živin) a v důsledku toho se zastavil pokles vaší tělesné hmotnosti. Z tohoto důvodu doporučuji 1x týdně odlehčovací ovocnozeleninový den (konzumujete pouze ovoce a zeleninu, a to syrovou, ve formě různých salátů, vařenou, vařenou v páře, dušenou. Lze používat šťávu z pomerančů, citrónů, limetek, nízkokalorické náhradní sladidlo (např. Aspartam, Acesulfam) a zelené natě (např. Kopr, petrželka, pažitka, apod.). Z nápojů se používá hořký čaj, stolní vody bez příchuti (např. Toma natura, Aquilla, Aqua Linea, apod.) Organismus se detoxikuje, nezvykne si na určité množství energie a nedojde ke zpomalení metabolismu. Příklad jídelního lístku na odlehčovací den: Snídaně: Ovocný salát (banán, mandarinka, kiwi), Přesnídávka: Jablko, Oběd: Dušená brokolice s mrkví, Svačina: Ředkev, Dietní večeře: Salát z rajčat (rajčata, cibule, šťáva z citrónu, nízkokalorické náhradní sladidlo) Při redukci tělesné hmotnosti je dobré dbát na formování postavy. K tomuto účelu je vhodné cvičení, např. ve fittness centrech (výborné cvičení je např. aerobik), např. Holmes Place, více informací na www.holmesplace.cz. Doporučuji nezapomínat na pitný režim (1,5-2 l tekutin denně). Děkuji za váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz