Dotaz
Dobrý den, na rozdíl od ostatních má moje manželka po dvou porodech problém s nízkou váhou. Před prvním těhotenstvím vážila 63kg, teď dva roky po druhém dítěti má jen 55 kg a není schopna přibrat. Po návštěvě gastroenteorologa a všech možných vyšetřeních je zcela zdráva, tudíž doporučení znělo více jíst. Můžeme požádat o nějaký výživný jídelníček či radu? Děkuji předem za odpověď.
Pavel, Telč
Odpověd
Vážený pane, je možné, že u Vaší ženy převažuje výdej energie nad jejím příjmem a z tohoto důvodu dochází k poklesu její tělesné hmotnosti. Těhotenství i kojení znamená pro ženu velký výdej energie. Vaší manželce doporučuji výživnou dietu (informace o této dietě najdete na našich webových stránkách), a rovněž dostatek vitamínů a minerálů, zejména vitamínů skupiny B, vitamínu D, kyseliny listové, jódu, selenu, železa, vápníku, zinku, mědi. Vaší manželce doporučuji konzumovat dostatek ovoce a zeleniny, brambory, luštěniny, ryby, maso, obiloviny, hodně mléka a mléčných výrobků, zejména zakysaných. Jako doplněk výživy je vhodný Nutridrink, obsahuje vyvážené množství živin, vitamínů i minerálů. Jedná se o energetický doplněk výživy, v případě, že by Vaše manželka nepřijímala v potravě dostatečné množství energie. Nutridrink se popíjí mezi jídly. Na trhu jsou k dostání Nutridrinky s příchutěmi i bez příchutě. V případě, že by se Vám nepodařilo sehnat Nutridrink v lékarně, lze se obrátit na info linku Nutridrnku: 800 110 000 (volat PO-PÁ 8.00-16.00), dodavatel: Nutricia a.s. Na Pankráci 31 Praha 4 14 0 21. Vaší manželce rovněž doporučuji krátký odpočinek po jídle v poloze v leže, přispěje to k nárůstu její tělesné hmotnosti i jejímu lepšímu trávení. Rovněž doporučuji nezapomínat na dostatek tekutin. V případě zájmu si také můžete objednat náš výživný jídelníček pod kódem VYZIVNA-1 na stránce s jídelníčky. Děkuji za Váš dotaz, přeji Vám i Vaší manželce mnoho radostí z vašich dětí a těším se na Vaše další dotazy.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz