Dotaz
Dobrý den, Jmenuji se Michaela a je mi 16 let. Vážím 53 kg a měřím 155 cm, začínají se mi zvětšovat hýždě a bříško. Chtěla bych se Vás zeptat, jak velkou dávku kJ bych měla mít na den. Chtěla bych zkusit nějakou menší dietu, ale nevím jakou bych měla zvolit. Poradíte mi prosím? Děkuji S pozdravem
Michaela, Jeseník
Odpověd
Vážená slečno, vůbec nepotřebujete snížit svoji tělesnou hmotnost, máte totiž ideální tělesnou hmotnost, ale potřebujete tvarování postavy. Nedoporučuji Vám žádné experimentování s dietou. Váš organismus by mohl mít nedostatek bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů, minerálů a po nějaké době by došlo k jeho poškození. Ale doporučuji Vám pestrou, vyváženou stravou s dostatkem živin, vitamínů i minerálů, více informací najdete na našich webových stránkách o racionální dietě. Rovněž doporučuji dostatečný pitný režim (1,5-2 l tekutin denně) a pohybový režim. Doporučuji Vám 2-3x týdně sport, který tvaruje postavu (např. aerobik), denně 45 minut rychlou chůzi, vhodná je chůze do schodů, do kopce, denně cvičit 20-30 minut cviky zpevňující břišní svaly (dřepy, sklapovačky, "nůžky", "jízda na kole", apod.). Přeji vám radost z pohybu a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz