Dotaz
Dobrý den, je mi 21 let a chtěla bych se zaptat, jak mám zase začít správně jíst? Několik dni jsem nic nesnědla. Né že bych se rozhodla držet drastickou dietu, ale nák mi prostě přestalo chutnat. Při pohledu na jidlo se mi zvedá žalůdek. Bude to skoro týden kdy jsem nic nesnědla. Snažim se proto zahnat nechutenství k jídlu aspoň dostatečným příjmem tekutin. Nejlépe mi dělá čaj s medem a citronem a slabé kafe. Ráda bych věděla jestli se to může stát, že v životě každého člověka je takovéto období nebo jestli bych to měla začít řešit s nákym specialistou. Moc děkuji za vaš čas a odpověd. Děkuji.
Denisa, Pelhřimov
Odpověd
Vážená paní, každé nechutenství má nějakou příčinu, nemoc nebo stres, psychické problémy. Příčinu nechutenství odhalí lékařské vyšetření. Několikadenní nechutenství, jehož následkem je hladovka, je třeba řešit, jinak v důsledku hladovky a chybějících živin (sacharidů, tuků, bílkovin), vitamínů, minerálů, vlákniny dojde k podvýživě a k následným zdravotním problémům. Doporučuji Vám doplněk výživy Nutridrink, který je vhodný při nechutenství k jídlu. Jedná se o vysoceenergetický doplněk výživy, který obsahuje živiny (sacharidy, tuky, bílkoviny), vitamíny i minerály v optimálním poměru. Užívá se formou sippingu (popíjení). Na našem trhu je dostání Nutridrink s různými příchutěmi, i bez příchutě. Píši Vám info linku i adresu pro případ, že by se Vám nepodařilo tento výrobek sehnat v lékárnách. Doporučuji Vám popíjet 4 x denně 1 balení Nutridrinku a konzumovat čaj s medem a citronem, slabou kávu. Rovněž je třeba při nechutenství dodržovat pitný režim, 1,5–2 l tekutin denně. Nutridrink je vhodný k obnovení chuti k jídlu. Doporučuji postupně s návratem chuti přidávat oblíbená jídla a konzumovat Nutridrink 2 x denně mezi jídly formou popíjení a to až do plného návratu chuti k jídlu. Jelikož Vám med dělá dobře, doporučuji ho přidávat nejen do čaje, ale též konzumovat různé druhy mléčných kaší s medem (ovesná, krupicová, jáhlová, pohanková kaše) a pečivo s medem. Strava má být lehce stravitelná, menší porce, ale častěji, nenutit do jídla, jíst v klidu a příjemném prostředí. Pokrm má být naservírován na talíři tak, aby byl opticky lákavý. Pro povzbuzení chuti k jídlu doporučuji používat koření, bylinné natě. Vice informací naleznete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz