Dotaz
Dobrý den, mám spíše opačný problém než dietní režim. Moje matka má problém s nechutenstvím. Velmi málo jí a je dle mého i značně vyčerpaná. Protože je po epileptickém záchvatu dočasně ochrnuta na levou nohu musíme s ní cvičit a chodit. To jí také dost vyčerpává a pak se u ní dostaví stav slabosti a slabého opocení. Její denní spotřeba jídla se mi zdá velmi nízká. Ráda bych se dozvěděla něco o výživnějším jídelníčku, který by jí dodal sílu a o nutričních nápojích. Budu ráda i za nějaké recepty. S pozdravem
Lenka, Cheb
Odpověd
Vážená paní, doporučuji výživnou dietu. Strava má být lehce stravitelná, menší porce, ale častěji, při nechutenství k jídlu rozhodně nenutit do jídla, jíst v klidu a příjemném prostředí. Pokrm má být naservírován na talíři tak, aby byl opticky lákavý. Pro povzbuzení chuti k jídlu doporučuji používat koření, bylinné natě. Jako doplněk výživy doporučuji Nutridrink. Jedná se o vysoce energetický doplněk výživy, který obsahuje živiny (sacharidy, tuky, bílkoviny), vitamíny i minerály v optimálním poměru. Užívá se formou sippingu (popíjení) mezi jídly. Na našem trhu je dostání Nutridrink s různými příchutěmi, i bez příchutě. Je nutno si všímat složení doplňku Píši Vám info linku i adresu pro případ, že by se Vám nepodařilo tento výrobek sehnat v lékárnách. Infolinka Nutridrink: 800 110 000 (volat PO-PÁ 8.00 - 16.00 hod.). Dodavatel.: Nutricia a.s. Na Pankráci 31 Praha 4 140 00. Při vaření se můžete inspirovat recepty na našich webových stránkách, polévky, hlavní jídla, saláty, pomazánky či moučníky. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz