Dotaz
Dobrý den chtěla bych se zeptat, držela jsem dietu půl roku vážila jsem 72 kg a měřila 165 cm a zhubla jsem rychle na 58 kg a měřím 165 cm. Můj problém a dotaz je že bych chtěla rychle zhubnout ještě na 53 kg a nejde mi to mohla by ste mi poradit jak na to ? předem díky za odpověd =))
Karolína, Chotěboř
Odpověd
Vážená paní, Vaše tělesná hmotnost je optimální (Vaše ideální tělesná hmotnost = 59 kg, BMI index=21 (normální tělesná hmotnost BMI=18,5-24,5)). Vůbec Vám nedoporučuji žádnou redukční dietu a jiné rychlé hubnutí. Nedoporučuji snížit denní příjem tuků - tuky mají tvořit 25-30 % z celkové přijaté energie. Tuky jsou nezbytné pro správnou funkci organismu: Jsou stavební složkou hormonů (ženy mají mít min. 12 % tuku v těle, jinak dochází ke ztrátě menstruace a k neplodnosti); podílejí se na některých enzymatických reakcích; vitamíny A, D, E, K jsou rozpustné pouze v tucích; tuky ovlivňují funkci mozku (lepší paměť); tuky mají vliv na termoregulaci a chrání orgány před mechanickým poškozením. Doporučený poměr tuků je 2/3 rostlinných tuků a 1/3 živočišných tuků. Sacharidy jsou okamžitým zdrojem energie. Nedostatek sacharidů způsobuje únavu, malátnost, zhoršenou výkonnost, poruchy koncentrace, mozek hůře funguje (ke správnému fungování potřebuje glukózu (monosacharid - konečný produkt štěpení sacharidů)). Doporučuji racionální stravu, pestrou, vyváženou s dostatkem bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů a minerálů. Nedoporučuji Vám žádnou redukční dietu ani nadměrné cvičení, dietní jídelníček, rychlé hubnutí apod., ale doporučuji Vám tvarování postavy - bližší informace na www.holmesplace.cz. Tvarování postavy znamená lepší postavu nikoliv zhubnout. Děkuji za Váš dotaz a těším se na vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz