Dotaz
Dobrý den, chci požádat o radu. Je mi 52 let, měřím 174 cm, vážím 73 Kg. Nechci zhubnout, ale ráda bych zpevnila svaly. Při pročítání různých rubrik jsem usoudila, že mám asi problém se složením stravy. Potřebovala bych poradit se skladbou potravin a případně jestli bych neměla také volit nějaké doplňky stravy, které by mi pomohly s tvorbou svalů. Hlavně mám problém s uvolněným svalstvem na vnitřní straně stehen, poradíte dobré cviky na stehna? Snažím se cvičit, ale ne zase tak moc aby to pomáhalo. Jinak potřebuji také zhubnout břicho a zpevnit, tam se zas vymluvím na to, že jsem po operaci kýly, tak břišní svaly moc neposiluji. No po pravdě, chtěla bych si zpevnit a tvarovat postavu, a to tak, že s co nejmenší námahou nejlépe nějaké prášky na hubnutí :). Děkuji
Hana, Příbor
Odpověd
Ve stravě upřednostňujte více bílkovinné potraviny s nižším množstvím tuku. Je to mléko, mléčné výrobky, tvaroh, jogurty, jogurtové mléka, sýry, vejce. Libové kuřecí, krůtí maso, méně tučné druhy vepřového masa - vepřová kýta nebo hovězí maso, méně tučné ryby sladkovodní i mořské. Pokud máte sklony k tloušťce, tak ve stravě vynechte nebo omezte sacharidové potraviny (zvláště na večer). To je pečivo, přílohy - rýže, těstoviny, brambory, knedlíky. Tuky používejte v omezeném množství a vybírejte potraviny s nízkým obsahem skrytého tuku. Pokud ale chcete zpevnit postavu na určitých partiích, tak jedině pravidelné cvičení může pomoci k úspěšnému tvarování postavy.
nutriční terapeutka redakce@dietologie.cz