Dotaz
Dobrý den, já bych potřebovala poradit.... Jsem v 9 třídě a jsem prostě tlustá.. Cvičím každý den a nejím sladkosti... Vážím 59 a potřebovala bych zhubnout na břiše a na stehnech... Prosím poraďte jak zhubnout stehna. Děkuji za odpověd Nikola
Nikola, Praha
Odpověd
Dobrý den, ve vašem věku bych nedoporučovala žádnou dietu, ale spíše se naučte jíst zdravě, racionálně, a mít dostatek pohybu. Jezte pravidelně, není dobré přes den hladovět a pak sníst naráz velké objemy jídla. Tělo si tak ukládá energii, pro případ, kdy byste měla zase období hladovění. Základem redukčního jídelníčku by mělo být dostatek zeleniny, zeleninové saláty, tepelně upravená zelenina, syrová zelenina. Ovoce, celozrnné pečivo, rýže, brambory, těstoviny, luštěniny, obiloviny, mléčné výrobky, tvaroh, mléko, maso libové - kuřecí, krůtí, vepřová kýta, vepřová panenka, hovězí zadní, vejce. Dbejte na to, abyste měla nejméně dvakrát týdně ve svém jídelníčku ryby. Může to být oběd, večeře nebo na snídani, či svačinu pomazánka ze sardinek nebo tuňáka. (sardinky, tuňák a další ryby mohou být ve vlastní šťávě). Jezte po menších dávkách, tak 4- 5 x denně. Dávejte přednost jídlům, které si připravíte doma (vařená strava nebo doma připravená svačina). Nevynechávejte obědy (buď doma nebo ve školní jídelně). Nenavštěvujte rychlá občerstvení, McDonaldy a další podobná zařízení. Nekupujte si pokrmy typu chlebíčky, brambůrky, křupky, smažená jídla - hranolky, tyčinky, různé krekry, příliš kořeněná a slaná jídla - povzbuzují chutě k jídlu. Nejezte sladkosti, cukrovinky, bonbóny, zmrzlinu, zákusky a pod. Pijte dostatek pitné neochucené vody (z vodovodu nebo voda kupovaná balená), minerální vody, neslazené čaje. Ovocný džus doporučuji naředit vodou. Celkové množství vypité tekutiny by mělo být 1,5 l/den. Mějte pravidelný pohybový režim. Ve Vašem věku bych určitě doporučila, abyste navštěvovala skupinová cvičení (aerobik, tanec - populární zumba, pilates, kalanetika, strečing, popř. jóga, cvičení na balónech). Předpokladem ke zhubnutí stehen je pravidelné cvičení. Můžete cvičit v posilovně, ale na to jak zhubnout stehna existuje celá řada cviků, které můžete cvičit doma. Účinný cvik jak zhubnout stehna jsou výpady. Můžete cvičit i s činkami (efekt bude lepší) nebo bez činek. Výpad dělejte tak, že ze základního postoje udělejte dlouhý výkrok, až se kolenem dotknete země. Potom se vrátíte zpátky do původní polohy a celé opakujeme na druhou nohu. Na to, jak zhubnout stehna je velmi dobrá chůze. Při chůzi nebude docházet k tomu, že Vám bude narůstat svalová tkáň na stehnech (např.jako u běhání), ale bude docházet k úbytku tukové hmoty. Na to jak zhubnout břicho jsou nejlepší cviky, které budete dělat doma. Lehnete si na zem, budete zvedat nohy vzhuru, kroužit nohama nebo provádět tzv. jízdu na kole. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz