Dotaz
Dobrý den, je mi 21 let, po antikoncepci jsem přibrala 10 kg a chci rychle zhubnout, hlavně zhubnout břicho (výška je 170 cm, váha je 80 kg), ale nevím, jak to mám udělat, abych co nejrychleji zhubla. Na Internetu jsem našla dietu modelek, prosím, poraďte mi, čím mám nahradit kiwi. Mám na kiwi alergii. Děkuji.
Alice, Praha
Odpověd
Vážená paní, hubnutí je dlouhodobý proces, pokud si chcete udržet svoji sníženou váhu a nenabrat svá shozená kila zpět. Co se týká diety modelek, jedná se o třídenní dietu, při které se jí pouze ananas, banán, kiwi a hroznové víno a pije se voda nebo voda s citronem. V dietě modelek je sice psáno, že můžete zhubnout až 3 kg, ale nejedná se o 3 kg tuku, ale o 3 kg vody. Dieta modelek je vhodná pro zdravého člověka, kterému nedělá potíže jíst tři dny pouze ovoce a který chce pročistit tělo. Pro hubnutí nemá dieta modelek význam. Redukční dieta neznamená krátkodobě něco vydržet, ale znamená změnu stravovacích návyků a životního stylu. Podstatou redukční diety je snížit příjem energie, sacharidů a tuků, jíst pravidelně menší porce, vynechat jednoduché sacharidy (řepný cukr, třtinový cukr, glukopur, aj.) a nahradit je buď sladkým ovocem nebo přírodním sladidlem zvaným stévie (jedná se o rostlinu, kterou lze pěstovat v květináči, její listy mají sladkou chuť a zanedbatelné množství kalorií). U redukční diety je též důležitý dostatek vhodných tekutin, tj. tekutin, které zavodňují tělo a pravidelný pohyb v dostatečné délce a intenzitě. Můžete zařadit jednou týdně jeden odlehčovací den, kdy budete jíst pouze ovoce a zeleninu nebo pouze ovoce nebo pouze zeleninu. Ovoce a zelenina může být tepelně upravená, používá se jen voda, sůl, šťáva z pomerančů, citronů nebo limetek, zelené natě, bylinky, koření. Ze sladidel lze použít pouze sladké ovoce a stévii. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz