Dotaz
Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o radu jak zhubnout kila co mě trápí. Je mi 28 let, měřím 180 cm a vážím 75 kg. Na moji výšku by to byl asi v pořádku ale zakulacuji se a to mě trápí. Mám 5ti letého synka, po porodu jsem vše zhubla (přibrala jsem 17 kg) ale nějak opět nabrala. Zkusila jsem prášky Lindaxa která mi pomohla, ale na krátkou dobu a výsledek je ten že shozená kila mám opět na hoře a ještě nějakej bonus k tomu. Prosím poraďte mi jak se dobře stravovat a zhubnout, jak mam ty protivná kila sundat dolu. Na Vaši stránce jsem objevila různé jídelníčky ale nevím který by pro mě byl ten vhodný.
Andrea, Kadaň
Odpověd
Vážená paní, jelikož máte normální tělesnou hmotnost (Vaše BMI index=23), vůbec Vám nedoporučuji užívat léky na hubnutí ani hubnout kila při rychlém hubnutí. Ale doporučuji Vám racionální výživu. Jedná se o pestrou, vyváženou stravu s dostatkem živin (sacharidů, tuků, bílkovin), vlákniny, vitamínů i minerálů. Rovněž Vám doporučuji dostatečný pohybový režim (rychlá chůze, chůze do schodů, do kopce, cvičení). Proti zakulacení postavy pomohou návštěvy některého z fitness center. Je třeba též nezapomínat na pitný režim (1,5-2 l tekutin denně), v horkých dnech více než 2 l tekutin. Nejvhodnější nápoje jsou pramenitá pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, hořké čaje (jakékoli). Můžete zařadit 1x týdně odlehčovací ovocnozeleninový den (konzumujte pouze ovoce a zeleninu - syrovou, vařenou, dušenou, šťávu z citrónů, pomerančů, limetek, sůl, zelené natě). Odlehčovací den je vhodný pro detoxikaci organismu i jako prevence zpomalení metabolismu (organismus si zvykne na určitý denní příjem energie). Příklad jídelního lístku na odlehčovací den, Snídaně: Ovocný salát (ananas, jahody, kiwi). Přesnídávka: Banán. Oběd: Dušený květák sypaný pažitkou. Svačina: Mrkvový salát s jablky. Dietní večeře: Dušená rajčata s paprikou, cuketou a cibulí. Nápoje: hořký zelený čaj, Aquilla bez příchuti. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz