Dotaz
Dobrý den, je mi 28 let, mám dvě děti (7 let a 1,5) v současnosti na MD, mám 174 cm a 53 kilo, necítím se dobře, jsem neustále unavená, podrážděná a ráda bych přibrala na váze, ale nejde to :-( krevní testy jsou v pořádku, prosím poraďte mi, děkuju.
Veronika, PrahaOdpověd
Vážená paní, při nízkém denním příjmu potravy dostává organismus nedostatečné množství živin (bílkovin, sacharidů, tuků), vitamínů, minerálů, vlákniny a dostatkem tekutin. Pokrmy mají být vysokokalorické, lehce stravitelné a mají mít menší objem, větší porce mohou odrazovat od konzumace. Doporučuji Vám jíst v klidu, v upraveném prostředí, jíst méně, ale častěji. Doporučuji Vám rozdělit stravu do šesti denních porcí (snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře, druhá večeře). Váš jídelníček může být zpestřen různými pikantními kořeními i bylinkami, které způsobují chuť k jídlu.Příklad jídelníčku. Snídaně: Ovesné vločky pražené na sucho s oříšky, medem a bílým jogurtem, pomerančový džus. Svačina: Banán. Oběd: Polévka – Drůbeží vývar s nudlemi. Pečené kuře na česneku, americké brambory, zeleninové obložení (čínské zelí, rajče). Svačina: Piškotový řez s krémem. Černá káva rozpustná a sklenice pitné vody.Večeře: Těstoviny s mletým vepřovým masem, rajčaty, cibulí, rajským protlakem, bazalkou a oreganem. druhá večeře: Pudinkový dezert se šlehačkou a ovocem. Nápoje: pomerančový džus, slazený ovocný čaj, černá rozpustná káva, pitná voda. Doporučuji Vám si po jídle chvíli lehnout (dle Vašich možností), zlepší se tím trávení a přispěje to též k nárůstu tělesné hmotnosti. Dobrým pomocníkem při nárůstu tělesné hmotnosti je Nutridrink. Jedná se o vysocekalorický nápoj, který obsahuje vyvážené množství živin, vitamínů i minerálů. Nutridrin multi fibre obsahuje též vlákninu. Nutridrink je vhodný jako doplněk stravy tam, kde běžná strava nestačí, ať už z důvodu její nízké denní konzumace nebo nedostatečnému vstřebávání. Nutridrink lze zakoupit v lékárnách.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz