Dotaz
Prosím o radu. Manželka užívá warfarin na ředění krve (2 x plicní embolie). Na prevenci nádorového onemocnění (zjištena cista nebo miom nebo ..... v děloze ). Chci ji dávat Peach. Nevím zda a kolik vitaminu K Aloe Vera obsahuje (Aloe je zelená). Pro informaci na udržení INR 2–3 užívá týdně 12 mg Warfarinu. Je možno Aloe podávat? Předem děkuji. S pozdravem.
Václav, PoličkaOdpověd
Vážený pane, Aloe Vera Peach je gelový nápoj se zvýšeným obsahem vitamínu C (meruňky jsou dobrým zdrojem vitamínu C). Gel je vyráběn ze šťávy, která vytéká z kožovitých listů rostliny. Šťáva obsahuje aminokyseliny, enzymy, vitamíny, minerály a jiné účinné látky, které z ní ční velice zdraví prospěšnou rostlinu. Aloe Vera obsahuje beta karoten (provitamín A), vitamín E, vitamín C a vitamíny skupiny B (B1, B2, B6, B9 (kyselina listová), B11 (cholin), . Gelový nápoj Aloe Vera Peach neobsahuje vitamín K, lze ho užívat i při léčbě Warfarinem. Na trhu jsou k dostání různé druhy gelových nápojů Aloe Vera, jedná se o gelové nápoje obsahující buď pouze Aloe Vera, nebo i jiné přidané látky dle druhu rostliny, o kterou je obohacen gelový nápoj Aloe Vera. Při léčbě Warfarinem není vhodný gelový nápoj Aloe Vera Sivera, který obsahuje výtažek z kopřivových listů (listy kopřiv jsou bohatým zdrojem vitamínu K), tím i vitamín K. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy a připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz