Dotaz
Dobrý den, patřím mezi nováčky kteří onemocněli Dnou a musím dodržovat dietu při dně. Měla bych dotaz, jak je to při dietě s vejci, sýry (hermelín a niva)? A koření (podravka)? Děkuji za odpověd s pozdravem
Klára, VsetínOdpověd
Dobrý den, sýry se při dně mohou jíst, ale nedoporučují se pikantní sýry, mezi ně patří tedy i hermelín a niva. Vhodné sýry jsou, tvarohové Lučina, Žervé, Fénix, dále Mozzarela, tvrdé sýry Eidam nebo Gouda, tavené sýry. Co se týká koření tak je nevhodné pepř, paprika, nové koření, tymián, muškátový květ, muškátový oříšek, bobkový list, zázvor. Ostaní druhy koření jsou povoleny. Vejce při dně jíst můžete. Jinak základem diety při dně je vyloučit nebo úplně omezit vnitřnosti, mladou drůbež, uzeniny, masové extrakty, silné vývary, mořské ryby, hrách, čočka, fazole, špenát, chřest, zelený hrášek, kávu, silný černý čaj z důvodu vysokého obsahu purínů. Pokud budete mít zájem, máme na stránkách jídelníčky, které si můžete objednat přes objednávkový formulář. Jídelníčky na dnu mají kód DNA-1 a DNA-2. Jídelníček na týden stojí 39,- obsahuje rozpis stravy + receptury jednotlivých pokrmů. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz