Dotaz
Dobrý den, Mám nemoc dna a snažím se zjistit co mám při tomto onemocnění pít. Prosím upřesněte jak je to s čaji (černé, ovocné) dále jak s vodou (perlivá, neperlivá, s vodovodu) případně další nápoje. Dále bych se chtěla zeptat na těstoviny. A také na rýži a jak ji upravovat. A cerealie. Děkuji
Zdena, KladnoOdpověd
Dobrý den, při onemocnění dna se nedoporučuje silné kakao, silný ruský čaj, káva, alkoholické nápoje. Ostatní nápoje pít můžete. Důležitý je pitný režim 2-2,5 l tekutin za den. Těstoviny a rýži u tohoto onemocnění můžete jíst a technologická úprava je vhodná vaření a dušení. Cerealie můžete běžně používat.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz