Dotaz
Rád bych věděl jaké potraviny se mohou jíst při akutním záchvatu dny, nemůžu to nikde najít. Stále se jen všichni opakují co nesmím, ale co můžu nejde nikde dohledat. Byl bych rád za vyčerpávající odpověď, nebo aspoň za odkaz či nějaký jídelníček při dně, kde se dá najít co smím a jaké potraviny mají menší množství purinů než 50 mg. Děkuji
Marek, TepliceOdpověd
Dobrý den, jídelníček při dně dovoluje jíst mléko a mléčné výrobky - všechny, kromě pikantních sýrů, zeleninu můžete všechnu mimo zakázané druhy, (zakázané druhy jsou špenát, chřest, zelený hrášek), dále ovoce můžete všechny druhy kromě fíků. Z tuků můžete oleje, máslo, margarín a z koření můžete používat petrželovou nať, majoránku, pažitku, kmín, kopr. Běžně můžete pekárenské výrobky, mouku, těstoviny, rýži, brambory. Všechny tyto uvedené potraviny, které můžete obsahují běžně ve 100 g méně než 50 mg purinových látek. Na stránce obsah purínu v potravinách je seznam potravin s množstvím purinových látek.
nutriční terapeutka z redakce@dietologie.cz