Dotaz
Dobrý den prosila bych o radu jestli při cukrovce 2 tipu můžu jíst třešně a melouny děkuji
Irena, Stará BoleslavOdpověd
Dobrý den, při diabetes mellitus II. typu můžete třešně i melouny jíst. Je však potřeba abyste si kontrolovala množství jaké sníte. Třešně obsahují ve 100 g 14,7 g sacharidů, Meloun vodní obsahuje ve 100 g 8,4 g sacharidů, Meloun žlutý obsahuje ve 100 g 8,1 g sacharidů. Celkové množství přijatých sacharidů za den u diabetika by se mělo pohybovat mezi 175 - 225 g. Množství sacharidů ve stravě by měl určit lékař. Popis diabetické diety najdete na našich stránkách. Můžete si také objednat jídelníčky pro diabetiky, obsahují cca 225 g sacharidů. Jídelníček na týden stojí 39,- jsou pod kódy DIA-2 a DIA-3, objednávají se přes objednávkový formulář na stránce s jídelníčky. S pozdravem
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz