Dotaz
Vážená redakce, chtěl jsem se Vás zeptat, zda byste mi mohli poradit? Zajímá mě, zda je zdravotně závadná konzumace drůbežích šunek? Tuším, že klasické vepřové šunky se nedoporučují konzumovat pro obsah nitrosaminů. Obsahuje je i šunka drůbeží? A je rozdíl mezi drůbeží šunkou vařenou a dušenou? Velice Vám děkuji za odpověď.
Marek, DomašovOdpověd
Dobrý den celkově lze říci, že malé množství nitrosaminů se objevuje v méně kvalitních (levných) šunkách (tedy i drůbeží), dále paštiky, salámy, uzeniny. Rozdíl mezi dušenou a vařenou šunkou není v podstatě tak zásadní. Obě obsahují velké množství soli.
redakce serveru dietologie.cz