Dotaz
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou. Před nějakou dobou mi byly zjištěny protilátky proti kaseinu a laktoglobulinu. Bylo mi doporučeno vyhýbat se kravskému mléku. V současné době se snažíme o otěhotnění, a já bych chtěla zjistit, jak si mohu zajistit dostatečný přísun vápníku, zda mohu třeba kozí mléko neomezeně atd. Mohli byste mi prosím poradit, nebo mi doporučit nějakého odborníka, který by mi zodpověděl mé dotazy ohledně stravy?
Vlaďka, Kutná HoraOdpověd
Dobrý den, vápník a bílkoviny můžete získat i ve formě masa (hlavně libového - drůbeží, králičí, rybí) nebo vejce. Místo kravského mléka zkuste pokrmy připravovat z mléka bezlaktózového, respektivě sojové mléko a podobné výrobky. Kozí mléko kasein obsahuje také. Jinak vápník můžete také získat ve formě nejrůznějších vitaminových a minerálních preparátů jako doplněk stravy.
redakce serveru dietologie.cz