Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
/ Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Otrava rtutí amalgámem
Otrava rtutí amalgámem
Dotaz
Dobrý den, mám v puse 16 přibližně již 10 let. Je možné že jsem se ? Popřípadě s jakým vyšetřením mohu při návštěvě doktora počítat? Příznaky, které mě vedou k této myšlence jsou: ztráta na váze, studené končetiny, únava a fakt, že jím velmi často ryby (denně). Záněty dásní ani bolesti hlavy nemám. Třes mírně. Děkuji.
Michal, ZaječiceOdpověd
Vážený pane, je možné se . Ve Vašem případě se jedná o . Rtuť je toxický, karcinogenní kov. Je to jediný kov, který je kapalný, rozpustný ve vodě, tj. i ve slinách. Elementární rtuť, tj. rtuť jako samostatný prvek se v přírodě téměř nevyskytuje, ale vyskytuje se ve formě různých sloučenin. Rtuť je sice na vzduchu chemicky stálá (se vzduchem nereaguje), ale ochotně chemicky reaguje s různými sloučeninami a prvky, např. sírou, s některými kovy tvoří pevné slitiny, tzv. . Amalgámy se používají v zubním lékařství k výrobě plomb (amalgámové plomby). Rtuť je kumulativním jedem, stejně jako např. kadmium. Většinou se kumuluje v ledvinách, ale i v játrech, slezině, centrálním nervovém systému, žlázách s vnitřní sekrecí. Z organismu se dostává pomalu. Do těla se rtuť dostává potravou z kontaminovaných mořských ryb, vnitřností zvířat (hlavně jater, ledvin), plodinami pěstovanými na půdě zamořené sloučeninami rtuti. Významným zdrojem chronické otravy rtuti jsou i slitiny rtuti s kovy v těle, jedná se o amalgámy, které se používají na výrobu zubních plomb. Z nich se stále vylučuje do těla malé množství rtuti, zvláště při konzumaci horkého a kyselého jídla. Čím více plomb máte, tím více rtuti se neustále uvolňuje do Vašeho těla. Jedná se sice o malé množství, které se může zdát být zanedbatelné, ale když se toto množství vylučuje do těla stále 24 hodin denně po dobu několika let, dostaví se chronická otrava rtutí. Amalgám se hojně používá, protože je levný. Zlaté plomby nejsou pro tělo toxické, ale jsou drahé. Nejprve je třeba odstranit příčinu chronické otravy rtutí. Ve Vašem případě jsou to amalgámové plomby, které jsou sloučeniny rtuti. Dokud budete mít tyto plomby v ústech, bude se Vám nepřetržitě vylučovat do těla rtuť z těchto plomb a budete mít . Je třeba odstranit zdroj otravy rtuti, tj. amalgámové plomby. Doporučuji Vám též jíst méně často mořské ryby a střídat je se říčními rybami. Dále Vám doporučuji po odstranění amalgámových plomb důkladnou očistu organismu a pravidelnou detoxikaci organismu. Krátkodobě, tj. cca 3 dny užívat 2–3 tablety aktivního uhlí denně. Aktivní uhlí na sebe chemicky váže toxické látky včetně těžkých kovů a rtuti a mění je na sloučeniny, které se vyloučí z těla ven. Aktivní uhlí se prodává pod různými obchodními názvy, např. Carbotox, Carbosorp, Carbocit, Carbo fit v lékárnách nebo prodejnách zdravé výživy, např. Country Life. Vhodné je též pít mléko, kravské, kozí mléko neutralizuje jedy, i rtuť. K očistě organismu slouží i bylinkové čaje, např. čaj z přesličky, řepíku, z kopřiv. Řepík i kopřivu lze v běžných dávkách užívat dlouhodobě. Čaj z přesličky má razantní detoxikační účinky na tělo, má se používat v běžných dávkách jen krátkou dobu. Při delším užívání nebo užívání ve vyšších dávkách může mít nepříznivé vedlejší účinky. Všechny uvedené bylinky lze koupit v lékarně nebo speciální prodejně s bylinkami. Dalším zdrojem očisty organismu je selen. Selen omezuje vstřebávání rtuti do těla. Zdroje selenu jsou celozrnné obiloviny, celozrnná mouka výrobky z ní (bílá pšeničná mouka neobsahuje téměř žádný selen), kukuřice, neloupaná rýže, obilné klíčky, brokolice, rajčata, cibule, fazole, česnek, mořské ryby a plody moře, houby. Vstřebávání selenu omezuje tepelné a chemické zpracování potravin, nejlepší zdroje selenu jsou obilné klíčky a syrová zelenina, tj. potraviny, které lze jíst syrové. Vstřebávání selenu usnadňuje vitamín A, vitamín E, vitamín C. Vitamín E zesiluje účinek selenu. A dále je třeba hodně pít, hlavně vodu, pramenitou vodu nebo pitnou vodu nebo čaj z kopřiv a řepíku. Lze též pít slabé neslazené ovocné čaje, slabý zelený a bílý neslazený čaj. Hodně vody v těle pomáhá vyloučit toxické sloučeniny z těla, ve Vašem případě rtuť. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz