Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
/ Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Diabetická noha dieta
Diabetická noha dieta
Dotaz
Dobrý den, chtěla bych se poradit ohledně svého otce. Má cukrovku, píchá si inzulín, má problémy s ředěním krve, slabou aritmii a vysoký tlak a cholesterol. Při výšce 190 cm, váží 115 kg. Poslední 2 roky má problémy s nohama (syndrom diabetické nohy) - natíkají mu chodidla a teď se mu přidaly i problémy s kolenem. Je mi jasné, že základem úspěchu je to, že musí zhubnout. Proto se chci zeptat, zda při těchto všech zdravotních potížích, může držet diety, které uvádíte na svých webových stránkách. Děkuji S pozdravem
Sylva, BrnoOdpověd
Vážená paní, Váš otec má kombinaci těchto diet: diabetické diety, diety při antikoagulační léčbě, nízkocholesterolové, redukční diety, zároveň má omezit solení (kvůli hypertenzi). To znamená dodržovat denní množství sacharidů u diabetické nohy (stanoví diabetolog v diabetologické poradně), výrazně omezit sůl, vyhnout se potravinám s vysokým obsahem vitamínu K, vynechat pití černé kávy, bylinkových čajů, zeleného čaje a silného černého čaje a rovněž dodržovat zásady nízkocholesterolové diety (nahradit živočišné tuky vč. másla, rostlinnými tuky, vaječný žloutek nahradit vaječným bílkem. Vaječný žloutek používat pouze do pokrmů (je-li to nutné) a pouze občas. Vyhnout se tučným potravinám). Výběr potravin: Masa: pouze libová (malé množství (= max. 100 g) hovězího, kuřecího, krůtího, králičího masa – u těchto mas kolísá obsah vitamínu K = rizikové potraviny), vepřové maso, ryby (mohou být i tučné). Vnitřnosti nekonzumovat. Tuky: pouze rostlinné Vejce: vaječný bílek. Žloutek jen do pokrmů a pouze občas a nelze-li ho nahradit bílkem. Mléko a mléčné výrobky: nízkotučné mléko a všechny druhy mléčných výrobků, výborné jsou zakysané mléčné výrobky (např. kefír) Zelenina: všechny druhy kromě kysaného zelí. Listovou zeleninu (kapustu, špenát, ledový salát, hlávkový salát a jeho odrůdy, zelí, rukolu, apod.), květák, brokolici konzumovat pouze v malém množství (např do polévek, ale ne např. brokolicová polévka, ale polévka s brokolicí) Ovoce: všechny druhy kromě manga, kiwi, malin, ostružin, sušených švestek. Luštěniny: dle individuální snášenlivosti; Obiloviny: všechny. Pečivo: všechny druhy. Polévky: nepodávat k hlavním jídlům. Polévky lze podávat k večeři nebo místo hlavního jídla k obědu. Polévky nemají být tučné. Omáčky: nepodáváme Přílohy: vše kromě houskových knedlíků a vaječných těstovin. Koření: nedráždivé, omezit sůl, pokud možno se vyhnout kopr, řeřiše, petrželové nati – mají vysoký obsah vitamínu K. Nápoje: stolní vody bez příchuti, ruský čaj, ovocné čaje, slabý černý čaj, bílá káva, instantní káva bez kofeinu. Moučníky a sladká jídla: nepodáváme; Doporučuji dodržovat pitný režim při cukrovce, diabetické dietě (2-2,5 l tekutin denně, počítají se i tekutiny v pokrmech, např. Polévky). Rovněž doporučuji vyhnout se tučným a sladkým jídlům i nápojům. Cukr a med nahrazovat nekalorickými nebo nízkokalorickými náhradními sladidly (např. Aspartam, Acesulfam K). Strava má být pravidelná, menší porce rozdělené do několika denních dávek (snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře, 2. večeře – u nemocných cukrovkou/diabetem, kteří si aplikují inzulín je 2. večeře nutná). Jídlo řádně kousat, jíst v klidu, pomalu v příjemné atmosféře. Co se týká pohybu (při redukci tělesné hmotnosti je důležitý), doporučuji Vašemu otci chůzi dle jeho fyzických možností (zdravotního stavu) a cvičení s rehabilitačním pracovníkem (fyzioterapeutem). Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz