Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
/ Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Dotaz
Dobrý den. Maminka má diagnozu s metastatickým postižením jater, uzlin stent do D3, stenty v pankreatickém vývodu a ve žlučovodu a opětovné zavedení pro cholangoitudu – . Má doporučenou žlučníkovou dietu i hlavně dietu s omezení tuku. Jinak maminka by jedla, ale nevíme co vařit, jak vařit, tak se snažíme na všechny strany něco shánět a našla jsem vaše stránky. Moc se mi líbí. A hlavně by maminka potřebovala i přibrat. Moc děkujeme předem za pomoc. S pozdravem.
Tereza, Mladá BeloslavOdpověd
Vážená paní, strava při dietě č. 4, tj. dietě s omezením tuků (někdy se této dietě říká tzv. žlučníková dieta) má šetřit trávicí trakt (i pankreas). Ze stravy jsou vyloučeny dráždivé látky, nadýmavé potraviny, tučné potraviny, těžko stravitelné potraviny a příliš horké a studené pokrmy. Strava rovněž nemá obsahovat zrníčka, pecičky, slupky, kůrky, šlachy, apod. Kromě toho má mít strava měkkou konzistenci. Jídlo má být rozděleno do několika menších porcí během dne. Jíst v klidu, v příjemném prostředí. Doporučuji vyhnout se veškerému alkoholu. Doporučuji popíjet během dne (cca 2–2,5 l tekutin denně), ale při chronickém selhání jater (vlivem metastáz) je vhodné omezit příjem tekutin na 1,5–1 l tekutin denně (kvůli otokům). Je třeba též dodržovat opatření, která chrání jaterní buňku: je třeba se vyhnout zvýšené fyzické námaze, vyhnout se konzumaci alkoholu v jakékoli formě, i ve formě kapek proti kašli. Vyhnout se konzumaci látek jedovatých pro jaterní buňku. Jedná se o přepalované tuky, některé léky, např. Paralen a léky, které mají podobné chemické složení jako Paralen. Doporučuji pouze potraviny obsahující kvalitní bílkoviny (kvalitní libová masa, vaječný žloutek, kvalitní mléko a mléčné výrobky se sníženým obsahem tuků). Při nesnášenlivosti masa doporučuji nahradit maso náhradami masa – šmakoun, robi, klaso. Při chronickém selhání jater (vlivem metastáz) doporučuji omezit bílkoviny (míra omezení bílkovin je dle zdravotního stavu, ale nesmí být nižší než 0,6 g bílkovin/1 kg ideální hmotnosti /pro výpočet je třeba znát výšku, tělesnou hmotnost, věk a pohlaví/). Strava má obsahovat kvalitní bílkoviny, má být obohacena draslíkem (výborným zdrojem draslíku jsou banány a meruňky). Je třeba též omezit příjem soli a tekutin (z důvodu otoků). Co se týká přibrání tělesné hmotnosti, doporučuji Vaší matce Nutridrink. Jedná se o vysocekalorický nápoj, který obsahuje vyvážené množství živin, vitamínů i minerálů. Nutridrink lze koupit v lékárnách. K dostání je Nutridrink bez příchuti i s různými příchutěmi. Užívá se formou popíjení mezi jídly. V případě Vašeho zájmu si lze objednat jídelníček (součástí jídelníčku jsou i dietní recepty). Jídelníčky mají kódy TUKY-2, TUKY-3, TUKY-4. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz