Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dietaDotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta1x Key1
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutíChemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutíAccessibility
Onemocnění, nemoci
Idiopatická proktokolitida a dieta
Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
/ Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta / Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotaz
Dobrý den, mám problémy s váhou, při 162 cm vážím 73 kg, je mi 39 let. Ve 32 letech jsem prodělala , absolvovala operaci, , ozařování, brala jsem různé léky např. kortikoidy atd.. Poté jsem přibrala 15 kg během tří měsíců. Dostávala jsem 2 roky Zoladex pro blokaci funkce vaječníků, 5 let Tamoxifen. Nyní jsem měsíc po hysterektomii (bez vaječníků a dělohy) a beru Letrozol. Do onemocnění jsem byla vždy štíhlá – cca 55 kg, kromě krátké doby po porodu, kdy jsem po ukončení kojení opět zhubla na svojí váhu. Ráda bych zhubla alespoň 10 kg, abych se cítila lépe, ale mám obavy z nežádoucích účinků a nejsem si jistá, zda jsou v mém případě vůbec vhodné. Dalším problémem je chronická únava, kterou po léčbě neustále pociťuji a mám potřebu doplňovat energii jídlem. Prosím poraďte, zda bych mohla užívat nějaké , nebo jestli můžu držet nějakou konkrétní dietu pro snížení hmotnosti. Děkuji mockrát za odpověď.
Marta, PrahaOdpověd
Vážená paní, vzhledem k Vašemu zdravotnímu stavu Vám nedoporučuji redukční dietu. Vaše tělo je oslabené vlivem onemocnění a léčby, kterou jste prodělala a redukční dieta by ho oslabila ještě víc a mohly by nastat zdravotní komplikace. Doporučuji Vám racionální stravu. Jídlo je rozděleno do několika menších denních porcí. Více informací najdete na našich webových stránkách. Rovněž je vhodné omezit nebo vyřadit potraviny, které Vašemu tělu dodají pouze energii, ale nic víc. Jedná se o bílý řepný cukr, bílou pšeničnou mouku a výrobky z ní (např. bílé pečivo), bílou loupanou rýži, slazené limonády, sušenky, sladkosti, chipsy, brambůrky, apod.. Vaše tělo sice potřebuje dostatek sacharidů i tuků, ale kromě toho potřebuje též vitamíny, minerály a další ochranné látky, které posílí Váš imunitní systém. Doporučuji používat místo bílého řepného cukru med, Stévii (přírodní sladidlo), sladit lze i velmi sladkým ovocem (např. hroznové víno, švestky, hrušky). Bílou pšeničnou mouku lze nahradit celozrnnou moukou a výrobky z ní (např. celozrnné pečivo, celozrnné těstoviny). Vhodné jsou též celozrnné obiloviny, neloupaná rýže (natural), ale i méně známé obiloviny, např. proso, špalda, jáhly, kroupy, pohanka, sója, i luštěniny. Ovoce je nejen zdrojem sacharidů, ale i vlákniny, vitamínů a minerálů. Zdrojem tuků jsou ryby, libové maso, mléčné výrobky s nižším množstvím tuků, máslo, rostlinné oleje, oříšky, semínka. Vaše tělo potřebuje dostatek kvalitních živin – bílkovin, sacharidů, tuků. Z tohoto důvodu Vám doporučuji konzumaci bílých jogurtů, dražších ovocných jogurtů a dalších zakysaných mléčných výrobků, ty obsahují též živé prospěšné bakterie, které jsou vhodné nejen pro správnou funkci tlustého střeva, ale mají příznivý vliv i na imunitu. Levné ovocné jogurty obsahují nadbytek sacharidů a mizivé množství živých prospěšných bakterií, vitamínů a dalších látek. Je dobré omezit též stravu s konzervačními a různými přídavnými chemickými látkami, ty jsou obsaženy např. v trvanlivých potravinách, uzeninách, konzervovaných a instantních výrobcích. Omezení konzumace chemických látek šetří Vaše tělo – tělo je přizpůsobeno pro trávení a zpracování přírodních látek, chemické látky jsou mu cizí, proto musí na jejich trávení a zpracování vynakládat větší námahu. Doporučuji Vám též konzumaci potravin z prodejen zdravé výživy. A také je třeba nezapomínat na dostatek vhodných tekutin, které zavodňují tělo (pramenitá voda, pitná voda, stolní a minerální vody bez příchuti, neslazené čaje (kromě koncentrovaného (silného) černého, zeleného, bílého čaje – tyto koncentrované čaje lze pít, ale je třeba o to více přijmout tekutin, koncentrované čaje dehydratují (odvodňují) tělo). A také Vám doporučuji dostatek pravidelného pohybu dle Vašeho zdravotního stavu a Vašich možností, nejlepší je rychlá chůze. V žádném případě Vám nedoporučuji experimentovat s různými redukčními dietami a alternativními způsoby stravování, ani užívat nějaké . Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz