Dotazy o onemocnění celiakií
Hubnutí s celiakií po těhotenství, bezlepkové potraviny
Dotazy o onemocnění dna, dieta při dně
Sádlo, máslo, obiloviny při dně a cukrovce
Dnavá artritida, alkoholické pivo při dně
Puríny v česneku, konzumace 3 stroužky denně u dny
Amarant, tofu a sója u vysoké hladiny kyseliny močové
Dotazy o onemocnění ledvin
Život s jednou ledvinou vlivem tumoru
Selhání ledvin a kornatění cév, vysoký tlak
Dotazy o mozkových onemocnění
Výživa při Rostroušené skleróze
Dotazy o nádorových onemocněních – rakovina a dieta
Chemoterapie po rakovinu prsu, hysterektomie, přípravky na hubnutí
Dotazy o onemocnění štítné žlázy
Hubnout po operaci štítné žlázy a překyselení žaludku
Nádor štítné žlázy s hypoechogenním lemem
Kolik mám mít příjem kalorii za den u snížené funkce štítné žlázy?
Dotazy o onemocnění střev
Pooperační dieta po laparoskopické operaci slepého střeva
Dieta vhodná při divertikulitidě s perforací a abscesem
Crohnova nemoc, plynatost a nafouknutí po jídle
Dotazy o onemocnění žaludku
Dietní strava při zánětu žaludku u Helicobacter pylori
Otrava rtutí amalgámem
Dotazy o onemocnění srdce
Strava po infarktu
Dieta po transplantaci srdce
Histamínová intolerance na pšenicu, vajcia a mlieko
Hypercholesterolemie, hypertenze III
Šetřící dieta, zauzlenie čriev
Anémie – snížená hladina hemoglobinu
Hypotyreóza, obezita, redukční dieta
Kvasinkové onemocněních u žen
Výživa při progredující Parkinsonově chorobě
Dieta při onemocnění GERD (gastroezofageální refluxní choroba)
Zácpa u dětí, možné příčiny a jak léčit
Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Re Re Zácpa u detí, možné příčiny a jak léčit
Chronická únava, dietní režim
Kolostomie, ileostomie, tlusté střevo
Polyvalentní alergie
Silná alergie na lepek, svědění
Příčiny pálení žáhy a bolesti na hrudi
Slabý zánět žaludku, jídelníček
Gilbertův syndrom a výživa u batolete
Autoimunitní hepatitida a žlučník
Mám zánět žaludku, dvanácterníku…
Gastroezofageální refluxní choroba jícnu
Rakovina žaludku, dieta po odstranění žaludku
Žaludeční nevolnost bolesti a podráždení břicha
Leidenská mutace a nadváha
Bezpurinová dieta
Dieta při MYASTENIE GRAVIS
Dieta při chronické renální insuficienci (CHRI)
Hyperurikémie, dyslipoproteinémie a Menierova choroba
Meniérova choroba
Jaterní dieta
Dieta na játra a divertikulitida – zdravá střeva
Jak se stravovat při cirhóze jater a cukrovce
Jaterní cirhóza, jaterní dieta
Zánět jater (steatóza), vřed dvanácterníku, trombocytopenie
Nadměrná ztráta bílkovin
Jídelníček pro alergika
Glukozová tolerance
Dieta při popáleninách
Mononukleoza dieta
Jakou dietu při mononukleoze
Mononukleozu, borelioza, dieta pri candidě
Kyselina močová v krvi
Malé množství bílkovin v krvi
Systémový lupus a dieta (SLE)
Re: Systémový lupus a dieta (SLE)
Zvýšená hladina cukru v moči
Polypy tlustého střeva léčba
Polypy tlustého střeva, dieta
Překyselení organismu
Revmatoidní artritida, vysoký krevní tlak, nadváha
Vysoký krevní tlak po porodu
Vysoký krevní tlak a ledviny
Vysoký tlak, zvýšená hladina cholesterolu a slabá cukrovka
Kolísavý krevní tlak, nedostatečná funkce ledvin
Hyperkalémie snížená funkce ledvin
Ledvinové kameny, ledvinová kolika dieta
Ledvinová dieta, draslík v krvi
Ledvinová dysfunkce a cukrovka
Dieta po transplantaci ledvin, kortikosteroidy
Uremický syndrom a doporučená dieta
Strava při dně
Suroviny při onemocnění dnou
Ryby při onemocnění dnou
Problémy s vysokým tlakem, DNA a nadváhou
Dna cukrovka a vysoký krevní tlak
Nemoc DNA ve dvaceti letech
DNA nadváha a vysoký tlak
Dna příznaky
Kyselina močová dna
Kyselina močová hodnoty
Zvýšená hladina kyseliny močové – dieta
Diabetik a dna
Dna nemoc a cholesterol
Dna, Cholesterol, Hypertenze II, Diabetes II
Je nemoc dna doživotní?
Dětská cukrovka
Jsem diabetička, jakou dietu?
Dieta při vaskulární nefroskleróze a diabetické nefropatie
Redukce váhy u diabetika
Dieta při cukrovce, diabetes (2)
Diabetes jedna ledvina, jídelníček
Cukrovka a žlučníkové kameny
Cukrovka 2 typu
Následky cukrovky, příznaky
Točení hlavy
Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Re: Točení hlavy a nevolnost, příčiny
Diabetická noha dieta
Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Re: Prader Willi syndrom a diabetická dieta
Dieta po operaci žlučních kamenu
Žlučníková kolika, zánět žaludku, nadýmaní
Žlučníkové kameny
Žlučníkové kameny a nízkotučné sýry
Chemoterapie a žlučník
Žlučníkový záchvat a dieta
Žlučníková dieta recepty, jídelníček
Podávání stravy po akutním zánětu slinivky břišní
Dieta pankreatická, onemocnění slinivky břišní
Akutni zápal slinivky břisní, stupne a doporučená dieta
Akutní zánět slinivky
Recepty pankreatitida
Recepty po zanětu slinivky břišní
Dieta při rakovině slinivky břišní
Slinivka břišní, dieta po zánětu
Chronický zánět slinivky břišní
Pankreatitida – zánět slinivky břišní
Adenokarcinom pankreatu, paraneoblastická trombocytemie
Celiakie, zánět žlučových cest
Dieta bezlepková a ledvinová nedostatečnost
Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Celiakie příznaky
Bezlepková dieta diagnóza, celiakie
Crohnova choroba a dieta
Ulcerózní kolitida a dieta
Dieta a výživa při ulcerozní kolitidě
/ Dietní, dietologická poradna / Onemocnění, nemoci / Lymfocytární kolitida, hypercholesterolemie dieta
Dotaz
Dobrý den, prosím o radu jídelníčku při alergii na lepek (mám ji zjištěnu již 7 let a přísně jí dodržuji). Dále mám , hypercholesterolemii a nyní se léčím z hepatitidy typu E. Děkuji.
Helena, MikulovOdpověd
Vážená paní, doporučuji Vám u Lymfocytární kolitidě a hypercholesterolemie kombinaci diet s omezením zbytků (dieta č. 5), diety s omezením tuků (dieta č. 4), nízkocholesterolové a dodržování zásad bezlepkové diety (vyhnout se konzumaci žita, pšenice, ječmene, ovsa a výrobků, ve kterých jsou tyto obiloviny obsaženy). Lze používat bezlepkovou pšeničnou mouku, kukuřičnou, rýžovou mouku, pohanku. Pokrmy se zahušťují na sucho Maizzenou (kukuřičným škrobem nebo Solamylem, bramborovým škrobem). Konzumují se nedráždivé potraviny. Ne pikantně kořeněné s nižším obsahem tuků, nenadýmavé potraviny (např. luštěniny jsou zakázány) a lehce stravitelné potraviny (ne např. houby). Strava nemá obsahovat pecičky, zrníčka, kůrky, slupky. Jelikož je omezena vláknina, doporučuje se konzumace banánů, strouhaných jablek, broskve, nektarinky, meruňky, jablka ve formě pyré, kyselů, rosolů, ovocné šťávy jsou povoleny. Ze zeleniny je povolený jemně nakrájený hlávkový salát, vařená mrkev, špenát, dýně, rajčatová šťáva a protlak, vařená petržel a celer. Maso se konzumuje pouze libové, i sladkovodní ryby. Z uzenin je povolena dušená šunka, drůbeží šunka. Mléko a vejce se nepoužívají jako samostatný pokrm. Z mléčných výrobků jsou vhodné tvrdé sýry do 30 % tuku v sušině, sýry žervé, tvaroh, termix, pribináček, zakysané mléčné výrobky s nižším obsahem tuku, např. biokys, podmáslí, kefír.. Tuky jsou povoleny pouze rostlinné (roztíratelné, např. Rama), jednodruhové rostlinné oleje. Z příloh jsou vhodné brambory, bramborová kaše, bezlepkové těstoviny, rýže, vídeňský a karlovarský knedlík z bezlepkové mouky. Pečivo se konzumuje pouze starší bílé bezlepkové, netučná bezlepková vánočka, mazanec. Vhodné tekutiny jsou neperlivé stolní vody bez příchuti, minerální vody bez příchuti (občas), pitná voda, pramenitá voda, šťávy z povolených druhů ovoce a zeleniny, slabé čaje (černý, ovocný, zelený, bílý). Děkuji za Váš dotaz a těším se na další Vaše případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz